Dagene da IT støttet virksomheten er over. I dag driver IT virksomheten. Med volumet og variasjonen av kritiske IT-hendelser som påvirker virksomheten, er forkorting av responstiden på hendelsen avgjørende for virksomheten. Tross alt, jo lenger et selskap bruker på å løse et IT-problem, desto mer alvorlig innvirkning har det på organisasjonen, dens kunder, dens ansatte, dens varemerke og omdømme, blant andre. Ikke bare kan alle avbrudd i IT-tjenestene koste organisasjonen hundretusener av kroner, men det kan også påvirke fokusen, distrahere og forstyrre IT-teamene. I dagens digitale næringsliv, er det ikke snakk om “HVIS”, men “NÅR” kritiske IT-hendelser oppstår, og du må være fullt forberedt.
Automatiser hendelsesprosessen for en raskere og mer koordinert respons. Når IT-tjenester blir utilgjengelige, lider kundene dine og IT-teamet er under press. Bruk IT-varsling for å minimere påvirkning av virksomheten og redusere kostnader av hendelseshåndtering ved å automatisere kommunikasjon, samarbeid og orkestrering for raskere gjenoppretting.
Få sikkerhets- og IT-team sammen samtidig som alle interessenter oppdateres under sikkerhetshendelser. Under cyberrelaterte hendelser, orkestrer kommunikasjon og samarbeid på en koordinert måte for å begrense angrepet, redusere skaden og sørge for overholdelse av lover og forskrifter.
Kombinasjonen av SMS, e-post, Skype og ChatOps-verktøy hjelper utviklere og operatører å holde kontakt gjennom normal håndtering. Men hva skjer når dette ikke fungerer? Et godt IT-varslingsverktøy kan være limet som forbinder utviklere og operatører, selv i de tøffeste IT-situasjonene.De mest effektive DevOps-organisasjonene forstår at for å gjøre rede for når ting går galt, må de også kunne automatisere selve kommunikasjonsprosessen.
Implementer brukerkommunikasjon i sanntid for å redusere kostnadene med å redusere antallet inngående samtaler/saker under store hendelser, kritiske sikkerhetshendelser og katastrofegjenoppretting/kontinuitetsøvelser.
Det beste med Everbridge IT-varsling er å ha en konsistent, forutsigbar, repeterbar prosess med rettidig og relevant kommunikasjon
Mark Hydar, Ericsson